نماینده فوتسال قم بدون حامی در برزخ قرار دارد نماینده فوتسال قم بدون حامی در برزخ قرار دارد
تاریخ : دو شنبه 6 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks
نماینده فوتسال قم بدون حامی در برزخ قرار دارد
قم - خبرگزاری مهر: بازی‌های نماینده فوتسال قم در فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود اما این تیم هنوز در برزخ و بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگا‌ه‌های کشور با شرکت 14 تیم برگزار می‌شود و تمام تیم‌های حاضر در لیگ برای جابه‌جایی یا جذب بازیکنان خود از اول خرداد ماه فرصت نقل و انتقال دارند، ضمن اینکه این مهلت تنها 31 روزه است.

نماینده فوتسال قم در حالی باید در سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شرکت کند که هنوز تکلیف این تیم همچون دو سال گذشته به هیچ عنوان مشخص نیست و حتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام حامی مالی از این تیم در مسابقات حمایت می‌کند.

این تیم در دو سال گذشته در یازدهمین و دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با وجود مشکلات فراوان، تنها با حمایت اداره‌کل تربیت‌بدنی استان قم در هفته‌ پایانی با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم و دهم رده‌بندی در لیگ برتر ماندنی شد.

قم مدافع نایب قهرمانی دوره‌های ششم و نهم لیگ برتر فوتسال

مدافع دو عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌‌های کشور در دوره‌های ششم و دهم که یکی از تیم‌های باسابقه تمام ادوار مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور به شمار می‌رود، دو فصل متوالی به دلیل نابسامانی تا آستانه سقوط به مسابقات دسته پائین‌تر نیز پیش رفت اما از این خطر نجات پیدا کرد.

کناره‌گیری مسئولان ارم‌کیش از تیم‌داری در لیگ برتر

بعد از اینکه مسئولان شرکت ارم‌کیش قم که براداران شفیعی در راس آن قرار دارند، به دلیل برخی مشکلات که گفته می‌شود عمده آن به بحث مالی باز می‌گردد، از حمایت تیم فوتسالی که با نام شرکت آنها سال‌هاست در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند، اعلام انصراف کردند، اوضاع وخیم این تیم آغاز شد.

در لیگ یازدهم خیلی‌ها در خلوت و خفا به ارم‌کیش قم آمدند و عده‌ای هم با سروصدا از این تیم سر در آوردند اما هیچ‌کدام نتوانستند مرحمی بر زخم‌های ارم‌کیش قم در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باشند و در آخر این تربیت‌بدنی قم بود که این تیم را نجات داد.

ناکامی‌ نماینده قم در دو فصل متوالی لیگ برتر فوتسال

تیمی که تا قبل از لیگ یازدهم در خانه به هیچ حریفی امتیاز نمی‌داد، در مسابقات دو فصل گذشته دست رد به سینه هیچ تیمی نزد و علاوه بر مدعیان کسب عنوان قهرمانی و بالانشینان جدول رده‌بندی، حتی تیم‌هایی که قصد فرار از انتهای جدول را داشتند، با امیدواری به قم می‌آمدند تا بلکه با شکست ارم‌کیش قم خود را از منطقه خطر لیگ برتر نجات دهند.

از دست دادن تماشاگران به عنوان یک سرمایه بزرگ

از سوی دیگر تحمل این وضعیت نماینده فوتسال قم مشکلات دیگری نیز در حاشیه این تیم به وجود آورد که یکی از مهم‌ترین آنها فراری دادن نعمت ارزنده‌ای با عنوان تماشاگران و حامیان این تیم بود که در بسیاری از بازی‌های خانگی این تیم حتی تعداد آنها بسیار اندک بود و این در حالی است که نماینده فوتسال قم تا قبل از لیگ یازدهم همواره یکی از پرطرفدارترین تیم‌های لیگ برتری به شمار می‌رفت که در سالن برگزاری بازی‌های این تیم یعنی سالن حیدریان قم جای سوزن انداختن هم نبود.

بعد از اعلام انصراف براداران شفیعی از حمایت ارم‌کیش قم در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، آنها متانت به خرج دادند و امتیاز این تیم را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به اداره‌کل تربیت‌بدنی و هیئت فوتبال استان قم واگذار کردند.

ابهام در سرنوشت نماینده قم برای حضور در فصل جدید لیگ برتر  فوتسال

اما به غیر از تربیت بدنی، تنها در لیگ فصل قبل این تیم از اندکی حمایت مالی از سوی شرکت کیش ایر برخوردار شد تا با استفاده از بازیکنان بومی در لیگ برتر حضور یابد.

با این شرایط تربیت‌بدنی قم تنها ارگانی بود که به عنوان متولی ورزش تمام مسئولیت‌های نماینده فوتسال قم در دو فصل گذشته مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌‌های کشور را بر عهده گرفت تا این تیم در لیگ برتر ماندنی شود اما نکته مهم و البته مبهم این است که آیا در لیگ سیزدهم باز هم تربیت‌بدنی که رسالت تیم‌داری در بالاترین سطح فوتسال کشور و ورزش حرفه‌ای را ندارد، از نماینده قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه های حمایت می‌کند یا باید منتظر وضعیت بدتر این تیم نسبت به فصل گذشته بود.

نماینده فوتسال قم در پایان رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، در میان 12 تیم حاضر در مسابقات لیگ برتر، در رتبه دهم ایستاد در حالی که در لیگ یازدهم در میان 14 تیم شرکت کننده در لیگ برتر رده ای بهتر از دوازدهم کسب نکرد.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید